Szakkörök, egyéb foglalkozások
A szakkörök, egyéb foglalkozások szervezésénél figyelembe vesszük a szülői szervezet, a diákönkormányzat véleményét. Kezdeményezésükre – a fenntartó jóváhagyásával – indítunk új szakköröket, a rendelkezésre álló humán erőforrás figyelembe vételével.
A választható foglalkozások közül egy adott tanévben azok indítására van lehetőség, amelyeknél a jelentkezők száma eléri a 10 főt. (A létszámhatár nem vonatkozik a korrepetálásokra, a tanulmányi versenyekre való felkészítésre, a középiskolai felvételi előkészítőre.)
A választásukat a tanulók és a szülők aláírásukkal megerősítik és tudomásul veszik, hogy a mulasztás tekintetében úgy kell tekinteni, mintha kötelező tanórai foglalkozás lenne. (Kivétel a természetjáró szakkör foglalkozásai.)
Tanórán kívüli foglalkozások:
- iskolai sportköri foglalkozások,
- játékos sport alsósoknak,
- téli időszakban szabadtéri sportfoglalkozások,
- délutáni szabadidős foglalkozások,
- tanulószoba,
- korrepetálás,
- felkészítés tanulmányi versenyekre,
- középiskolai felvételire előkészítő matematikából és magyarból,
- kézműves foglalkozás,
- informatika szakkör,
- színházlátogatás (önköltséges),
- gyalogtúra, természetjárás,
- gyermeknap: akadályverseny, számháború
A mindennapi testedzés feladatainak végrehajtását szolgáló program
A program célja:
A gyerekek egyéni életébe épüljön be a mozgásigény. A rendszeres mozgás, a szabadidősport váljék életszükségletté. A jobb közérzet, az egészség, a fizikai és a pszichikai teljesítőképesség megszerzése, megtartása és fokozása.
A teljesítendő egészségszempontok:
- minden gyerek minden nap vegyen részt testmozgásban,
- minden alkalommal történjen meg a megfelelő keringési és légző rendszeri terhelés,
- minden alkalom örömöt, sikerélményt, játékot, lazulást, stresszoldást biztosítson a gyerekeknek,
- szabadidős sportok alkalmazása.
A tanulóknál el kell érni, hogy a testnevelés és sport egészségügyi, prevenciós értékeit magukénak érezzék, és a rendszeres fizikai aktivitás életmódjuk részévé váljon.
A kötelező testnevelési órán nyújtott tanulási teljesítmény értékelése a tanulók testi felépítésének, képességeinek figyelembevételével történjék. Az értékelés, az osztályzás építő jellegű legyen. A sikerélmény biztosítása elengedhetetlen a sport, a mozgás megszerettetésében. Az intézményből kikerülve váljék mindennapi igénnyé a mozgás, a testedzés.
A mindennapos testnevelés, testmozgás megvalósításának módját a köznevelési törvény 27. § (11) bekezdésében meghatározottak szerint szervezzük meg.
Kötelező testnevelési órák:
A mindennapi testedzés feladatainak ellátása érdekében az 1-8. osztályokban a heti testnevelési órák száma 5 óra, amelyből legfeljebb heti két óra iskolai sportkörben való sportolással, versenyszerűen sporttevékenységet folytató igazolt, egyesületi tagsággal rendelkező vagy amatőr sportolói sportszerződés alapján sportoló tanuló kérelme alapján a tanévre érvényes versenyengedélye és a sportszervezete által kiállított igazolás birtokában a sportszervezet keretei között szervezett edzéssel váltható ki.
Az iskola a kötelező tanórai foglalkozások keretében gondoskodik a könnyített testnevelés szervezéséről.
Az iskola biztosítja az iskolai sportkör működését.
A testnevelés órákon kívül egyéb tanórákon is biztosítjuk a gyerekek mozgásigényének kielégítését. (tánc, mozgásfejlesztő játékok, tanulmányi séták, mozgásos feladatok, iskolakerti munka stb.)